Down Under/ Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Willem Nieuwbroek - WaarBenJij.nu Down Under/ Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Willem Nieuwbroek - WaarBenJij.nu

Down Under/ Sydney

Door: Jan Willem Nieuwbroek

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

21 September 2012 | Australië, Sydney

Na mijn avonturen in Thailand waarvan ik jullie heb geprobeerd op de hoogte te houden( alleen de laatste maand niet, druk,druk,druk....!sorry voor dat) moest ik weer verder.....!!

En toen stond Australië voor de deur….!!!

Iets heel anders, nieuwe omgeving, nieuwe mensen en nieuwe ervaringen maar wel weer een compleet andere uitdaging waar ook in gewerkt moet worden..…..!
Vanuit Bangkok ben ik op Taipei (Taiwan) gevlogen om daar ff een tussenstop te maken om vervolgens naar Sydney te vliegen…!
Boven Sydney aangekomen is Sydney al mooi, groot en Impressive, en dat werdt op de grond alleen maar duidelijker, wat een STAD…! Niet normaal zo groot en voor je gevoel weet je niet waar je moet beginnen….!!

Nadat we Bij ons Hostel aangekomen waren hadden we direct een soort briefing en welkomstgesprek over het hoe en wat in Australië en Sydney…!! Ik was samen met Casper uit Volendam aangekomen en we zijn daarna ff gaan rond kijken in de stad…! Allereerst ben ik de eerste de beste winkel binnen gelopen en heb een vest gekocht want man wat had ik het koud, foi…..!! Door de parken heen en bij de havens en direct even een wijntje (wat heb ik dat gemist in Thailand) gedaan bij “The opera house” ..!

Volgende dag ontbijt in het hostel en daar zat een groep Dutchies van de groepsreis te ontbijten en die deden die dag de havencruise en daar mocht ik mooi bij aansluiten….! Was wel direct de oudste maar ja, het was zeker niet minder gezellig…! Superleuke groep met o.a. mensen uit Zwolle, Staphorst, Ermelo (dat verwacht je niet….!) en veel uit de kop van Noord Holland..!! Lekker rondgevaren door Sydney Harbour en een beetje verschillende eilanden aangedaan, om te eindigen bij Watson bay…!! Supermooi baaitje bij de ingang van de oceaan…!! Lekker geluncht en een beetje rondgelopen….!! Vervolgens kwam er iemand met het “ geniale plan”: goh jij bent toch kok zullen we koken vanavond..??? dat kon ik uiteraard niet weigeren, had ook al 2,5 maand stilgestaan dus diezelfde avond stond ik in de “ down under bar” spaghetti te koken voor 15 man en dat was zekers een geslaagde dag..!!

Met die groep ben ik de laatste dagen mee opgetrokken en hebben we verschillende leuke dingen gedaan..!! We zijn o.a. naar de Bleu Mountains geweest wat echt verschrikkelijk mooi was, echt de mooiste uitzichten, vergezichten en we hadden daarbij ook nog eens continu verschillende weerstypen zodat alles er ook steeds weer verschillend uitzag…! En we hadden een supercoole gids die op “the dude” leek van “The Big Lebowsky” echt die gast was knettergek maar allerminst saai…..!

De andere dagen ben ik vooral bezig geweest met administratieve rompslomp en weet ik wat allemaal nog meer..!! Zoals: bankrekening, Medicare(ziekenfonds) taxfile .Eerst al was mn naam verkeerd doorgegeven bij het aanvragen voor mn bankpas en bankrekening dus daar kon ik mooi zelf achteraan en allemaal dat soort dingen maar ja, houdt je bezig. En natuurlijk werk zoeken er moet natuurlijk wel wat verdiend worden, want dit land is echt duur niet normaal….!!!!

Voor de rest gaat het gewoon zn gangetje, de Australiërs zijn echt supervriendelijk en belangstellend! Vanavond naar een AFL- wedstrijd (Australien Football Leage) gewoon een OZ die in de kroeg vraagt willen jullie mee en 10 kaartjes koopt, superenthousiast die lui…!

Ik hou juillie op de hoogte, via hier en Facebook…!

Ciao jw

  • 21 September 2012 - 08:28

    Ben:

    Zo Jan Willem, dat verwachtte ik niet....Foi, wat een goed stuk weer van jou.. Superleuk om te lezen en geniet vooral verder!!!!
    Groeten uit een bewolkt Emmeloord

  • 21 September 2012 - 09:06

    Ina:

    Mooi zoals jij kunt schrijven!
    Succes met het vinden van een job, gaat je vast lukken gewoon je charmes in de strijd gooien en een proef-kook-sessie aanbieden, laten ze ze nooit meer gaan!

    Groetjes uit Zwolle ook van Jan.

  • 21 September 2012 - 10:44

    Nel En Frank:

    Hallo JW

    Foi, foi, Wat een verslag is het weer geworden en leuk om te lezen. Fijn dat het goed met je gaat. We hopen dat je er gauw werk vindt om de financieen weer op pijl te krijg. Geniet er van en houd ons op de hoogte.

    Een Groet van ons

  • 21 September 2012 - 19:13

    Kim:

    Staphorst?!?!? Wat leuk zeg!
    Klinkt allemaal super goed JW, geniet!

    Xx Kim

  • 22 September 2012 - 06:49

    Suzan:

    Hey willem
    Zo te lezen heb je je dus al weer goed vermaakt? En wat grappig
    Dat je mensen uit de omgeving kampen spreekt.
    Nou geniet er maar goed van en succes met een baan zoeken en lees wel weer je nieuwe verhaal.
    xx suzan

  • 22 September 2012 - 13:53

    Alice:

    Leuk om weer een verhaaltje te lezen.
    Ben jaloers. Op dit moment staat ons hele huis op de kop (beneden)
    omdat Elbert heeft bedacht dat de vloer geïsoleerd moet worden.
    Dus Elbert, Gerrit, Rolf, André en Gert zijn nu druk bezig om het
    huis om te toveren tot een slagveld........ Ruilen ; ?

    Succes maar weer, have fun!

  • 24 September 2012 - 19:23

    T.spinder:

    Hoi Jan Willem

    Hier even een kort berichtje van je oude buurvrouw. Wat geweldig om deze
    reis te maken en dan nog wel alleen. Zou niets voor mij wezen nooit wat
    te praten bij je maar ja alles went en zo dit denk ik ook wel. je zult we;l
    veel mensen ontmoeten. Jos had ook zo contact en de mensen daar zijn wel
    erg gastvrij vond hij. Geniet want ik hoorde van je moeder dat je al weer
    drie maanden op stap bent. Het gaat snel. Hopelijk vind je nog werk.
    Nog reen hele gezellige tijd daar .
    groetjes je oude buurvrouw.

  • 08 Oktober 2012 - 18:26

    Suzan:

    hey willem

    Zo dat klinkt weer goed hoor maar denk dat surfen echt wel heel moeilijk is,
    ik heb het nog nooit gedaan maar moet je geduld voor hebben haha en aan gezien ik dat niet heb....
    verder vermaak je je wel goed als ik dat allemaal zo lees en ontmoed veel mensen.
    weet je al wanneer je ergens aan de bak gaat of hoe en wat. nou geniet er maar lekker van en dan lees ik je stukken wel weer.
    veel plezier nog xxx suzan en groetjes van niels

  • 10 Oktober 2012 - 08:47

    Jan Willem :

    Hey mensen allemaal bedankt voor alle leuke reacties en ook die vanuit " onverwachte" hoeken ( leuk buurvrouw Tine)

    Iedereen voor de rest veel sterkte met verbouwingen, werk, carriere en wat jullie ook allemaal aan het doen mogen zijn, want in NL gaat het leven ook gewoon door....!!

    Ik probeer jullie op de hoogte te houden via mn blog en anders een beetje op facebook en voor de rest probeer ik zoveel mogelijk te genieten...

    Keep in touch......!

    JW.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan Willem

Amazing Thailland....! Daarna down under.........!

Actief sinds 18 Juni 2012
Verslag gelezen: 1235
Totaal aantal bezoekers 12724

Voorgaande reizen:

15 September 2012 - 26 Juni 2013

Going "Down under"

26 Juni 2012 - 16 Juni 2013

"Gewoon" omdat het kan.....!!!!

Landen bezocht: