Vervolg....!!! Surfkamp, Byron Bay...! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Willem Nieuwbroek - WaarBenJij.nu Vervolg....!!! Surfkamp, Byron Bay...! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jan Willem Nieuwbroek - WaarBenJij.nu

Vervolg....!!! Surfkamp, Byron Bay...!

Door: Jan Willem Nieuwbroek

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

04 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Hey hallo

Na nog een paar dagen in Sydney te hebben rondgehangen en wat dingen te hebben gedaan o.a. de AFL wedstrijd in het Olympisch stadion en ff een dagje Bondi Beach meegepakt een free Citytour enz enz..!
Was het tijd om wat knopen door te hakken en verder te gaan want vondt het wel ff genoeg geweest in de " grote stad" ....!

Dusz had ik besloten om op Surfkamp te gaan voor 5 dagen met Mojo surf....! Om 6 uur eruit en met de bus richting Spott X dat ligt tussen Sydney en Byron bay, al met al 0ngeveer 10 uurtjes in de bus, wel een hele leuke groep met een boel nederlanders waar het al gauw gezellig mee was...!

Op het Surfkamp aangekomen ff een rondleiding gehad in het "surfdudes" kamp, wat op zich al een appart cultuurtje op zich is en je ff aan moet wennen..! laten we het er op houden dat ze allemaal heel " enthausiast" waren en voor de rest knettergek....!
maar s`avonds ff eten en rond het kampvuur gezeten, gezellig met live muziek van hippies met gitaren en lekker ff met van allerlei mensen gepraat, met natuurlijk weer wat "booz" (drank) erbij...!!

Volgende ochtend de wekker om 6 uur voor onze eerste surfles om 7 uur...!! wel vroeg maar dan heb je wel de beste golven en het beste getij, dusz wij vol goede moed het strand op..!!
eerst wat "droog" oefenen op het strand en daarna het water in, wat overigens best koud was...!
Nou de eerste golf, en wat denk je "plons" 2e golf "plons" 3e golf " waterhappen enz enz...! al met al denk ik 1 x gestaan, maar smiddags op naar de volgende sessie, wat overigens niet veel beter ging ook omdat het laag water was en verschrikkelijke stroming....!

Volgende dag een stuk beter en als je dan 1x goed een golf pak en je staat...! Ja, dan snap je idd wel waarom die surfdudes het zo " awsome" vinden wat een machtig gevoel....!!

Moet nu afsluiten, wordt vervolgd....!!