Up to Cairns....! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jan Willem Nieuwbroek - WaarBenJij.nu Up to Cairns....! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Jan Willem Nieuwbroek - WaarBenJij.nu

Up to Cairns....!

Door: Jan Willem

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

13 Oktober 2012 | Australië, Byron Bay

hey, hey,

weer ff een update van het hoe en wat in Ozzie land....!!

Surfkamp ging de dagen erna steeds beter en vooral s`ochtends vroeg ( 7 uur op de surfplank, jaja dat zijn geen Horecatijden, foi..!) dan waren de golven op hun best, hoog water en lange golven, dus de laatste dag heb ik mooi de fotoshoot die ik erbij had genomen laten activeren...! dusz "Willem" in volle actie op de "plank" maar ze waren wel heel mooi geworden..!!!

De volgende na afscheid genomen te hebben van onze "Surfdudes", waar we geen Nederlands van mochten spreken onder elkaar...!!! " Crazy Dutchies" gingen we met de hele stichting richting Byron bay...!! een mooi hippie dorpje aan wat aan het meest oosterlijke puntje van Australie ligt...!! Diezelfde avond met "Dan" onze Britse surfinstructeur naar de Cheekey Monkey, waar hij voor ons een tafel had gereserveerd en waar we voor 5 dollar konden eten, Keupien....!! en het werdt nog mooier want we hebben 5 kannen bier en een fles champagne gewonnen, simpelweg alleen maar door zo hard mogelijk te schreeuwen en wie het meeste "lawaai" maakte van alle tafels, nog nooit zo makkelijk een pilsje verdiend...! Was een geslaagd avondje, alleen de volgende ochtend wat minder...!!
Daar nog een aantal dagen doorgebracht en uit eten geweest bij een restaurant en ik kon direct diezelfd avond al aan de slag in de keuken want ze zaten flink omhoog...! maar helaas voor hun ik had al een Campertje gehuurd voor een maandje...!!

Op naar Brisbane samen met Elise mn "reismaatje" voor de komende maand om daar onze camper op te halen voor onze reis richting Cairns...!!
Eerst nog een aantal dagen in Brisbane rondgehangen, wat vooral een grote nieuwe en moderne stad is...! was op zich oke, maar niet echt mijn ding...! maar ze hadden een mooi stadstrand aan de rivier en aangezien het 30 graden was hebben we ons daar prima vermaakt, en in de avond lekker eten van de "public bbq" lekker worstjes en garlic bread en we hadden gezelschap van een hele |Taiwaneese kolonie die gezellig naast ons stonden en " natuurlijk" met ons op de foto moesten...!

Maandag onze camper opgehaald bij de Auto Barn en direct richting Noosa, was wel ff wennen links rijden en ook nog eens links schakelen...! Maar na een keer verkeerd een rontonde genomen te hebben, en een stukje over de stoep gereden wende het wel en kwamen we heel in Noosa aan waar we op een scouting camping konden overnachten bij Mister "Niagi" van the Karate kid, tenminste zo zag ie er uit en hij deed ook nog eens Aikido, zwarte band 6e dan, en voor de rest had ie een camping...! aardige man overigens...!!
En heerlijk geslapen in de camper ff geen hostel met stapelbedden, gewoon liggen en still om je heen en lekker de ruimte, Genieten..!

Noosa is echt een mooi plaatsje aan de kust ( Kylie Minoque heeft hier ook een huisje) met mooie uitgerekte stranden en bossen, daar hebben we ook een schitterende "coastwalk" gedaan van een paar uur met echt de mooiste uitzichten, rotsen, inhammen en noem maar op, echt Schitterend...!

Ja en voor rest zijn er soms teveel dingen om met jullie te delen...! je komt van alles tegen en dan vergeet je het weer om op te schrijven..! we komen wel steeds weer een beetje dezelfde groep nederlanders tegen, wat wel een erug Gezellig cluppie is, en dan in de avond weer ff een biertje doen..!!
Druk bezig op internet voor werk voor straks in januari enz enz...!

En ja, ik mis sommige dingen wel van NL vooral eten: kaas,haring, moeders hollandse pot,( want wat zijn sommige dingen duur hier) en gewoon de simpele dingen, ff een bakje koffie doen bij iemand bijvoorbeeld..!!
Maar ik realiseer me ook wel dat ik het zo slecht nog niet heb....!!
Nou dit was het voor nu...

Groetjes aan iedereen ,
Jw

• 13 Oktober 2012 - 08:40

Kim:

Willems,
    Wat een pracht verhaal weer!
    Super leuk om zo op de hoogte te blijven van hetgeen je meemaakt.
    Heel veel plezier en geniet!!!

Kus Kim&Niels

• 13 Oktober 2012 - 11:38

Frank En Nel:

Hallo J.W.

Fijn steeds weer even wat van je te horen en je reisverslagen te lezen. Overegens, doe voorzichtig aan in het verkeer je weet hoe het die Nederlandse meisjes is vergaan, hoop ik. Het lijkt ons een prachtig land om er doorheen te trekken met een camper. Ik zit trouwens net aan een bakkie koffie en ik moet je bekenen dat de haring prima smaakt met een uitje natuurlijk. Geniet van alles wat op je weg komt en houd ons op de hoogte.