3 weken thailand met de Boys...!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Willem Nieuwbroek - WaarBenJij.nu 3 weken thailand met de Boys...!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan Willem Nieuwbroek - WaarBenJij.nu

3 weken thailand met de Boys...!!

Blijf op de hoogte en volg Jan Willem

04 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Zo het was even stil aan de overkant maar ik zal jullie weer even updaten...!!

De volgende dagen op phi phi kort samengevat: klote.....!!
Veel regen gehad en dan is er niet veel aan op je kamertje in je eentje...!!
maar gelukkig had ik een goed boek en Wifi dus ik ben de dagen doorgekomen...!!
De 9e de boot genomen naar Krabi om dan met de bus naar Bangkok te gaan omdat de 10e Gerwin, William en Anco in bangkok daar aan zouden komen..!!
Nou dat was me het tochtje wel...!
Nog geen 10 minuten onderweg en we kwamen in een storm terecht, en dat was echt geen pretje...! mensen raakten in paniek en begonnen over te geven en de golven waren zeker 2 a 3 meter hoog..!!
dus ik ben nog nooit zo blij geweest om weer voet aan vaste wal te zetten, en meerder mensen met mij....!! soms is de zee je beste vriend, en soms je grootste vijand...!!
Toen nog ff 12 uur in de bus naar Bangkok en ik had het geluk dat ik naast iemand kwam te ziiten die net zo lang en groot als mij was...!!
dus 12 uur schouder aan schouder en 0% bewegingsruimte..!!
dus in Bangkok aangekomen was ik helemaal kapot...

Maar goed s avonds kwamen dan eindelijk de jongens aan en was meteen weer gezellig...!!
Direct maar ff Bangkok in naar Koh San Road om ze een beetje een indruk op te laten doen van Thailand, al met al redelijk geslaagd maar naar een paar biertjes gingen de koppies toch wel hangen bij ons, niet verwonderlijk na een lange trip...!

Volgende dag was iedereen weer een beetje bijgekomen en stond er een fietstocht bij Ko van Kessel op het programma...! dat was echt supergaaf
Door de sloppenwijken, China town, markten, de keukens en woonkamers van mensen met daarbij alle aangenamen en mindere aangename dingen, die lucht soms foi.....!!!dan weer groene stukken, Tempels, tempels en nog een tempels...!!
Ook nog met de longtailboat door de klongs(grachten) en om vervolgens af te sluiten met een echte thaise maaltijd...!
Heel veel indrukken opgedaan en je krijgt wel echt een realistisch beeld van een allerdaagse dag in Bangkok...!

S avonds natuurlijk Bangkok in, samen met onze Amerikaanse vriendin, was er ook in 1x bij...! kort samengevat;;!!
We zijn op plekken geweest die het daglicht niet kunnen verdragen, vervolgens een nachtelijke tuk-tuk rit gehad met zn vijfen dat was helemaal gekkenhuis...! en daarna zijn we beland in een veel te dure en foute club, waar wij als enige op slippers de hele avond de domme tourist hebben uitgehangen en veel te veel geld hebben uitgegeven, maar wel weer een zeer geslaagde avond hadden gehad....!!

Volgende dag even bijkomen en s avonds de nachttrein naar Chang Mai genomen..! Wat op zich heel goed te doen is maar we hadden maar 7 uur vertraging, bovenop de 12 uur die het normaal al duurde..!!
dus blij dat we er uiteindelijk waren....!!

In Chang mai aangekomen eerst even opgefrist in ons (knusse) hostel, had wel een hele fijne douche( dat dan weer wel) en direct even de stad ingegaan om de boel te verkennen en een hapje te eten..!
Op aanraden van velen naar Riverside gegaan en dat was inderdaad een hele leuke setting zo aan de rivier die dwars door de stad heen loopt en het eten was ook heerlijk...!!

s avonds ff 1tje doen in de stad en daar belanden we in een vage Hippie rooftopbar wat overigens heel leuk was, zo op matjes zitten, biertje erbij en uitzicht over de stad en chillen maar....!!

Volgende dag vroeg eruit want er stond voor de komende 2 dagen een Jungle trek op het programma.
De gids kwam ons ophalen, emn het was direct al leuk wat een kereltje..!!
vervolgens kennis gemaakt met de groep, en daar hadden we aardig geluk mee, 2 meiden uit Utrecht, een stel uit Amerika, en 3 jongens uit Koeweit....!! Wat de laatste 3 betreft ik hebnog nooit zoiets meegemaakt, foi wat een spulletje..!! het was net of je 3 kinderen in een snoepwinkel losliet, ze zaten overal in en aan, wouden alles eten , kochten alleen maar spullen en deelden uit, de een liep op laarzen 3 maten te groot met touwtjes, de ander op slippers,enz enz...!! dus onze reis was alleminst saai....

Eerst naar het olifantenkamp om een ritje te maken op de olifanten, wat overigins heel leuk is als je William bij je hebt die dan op een zitje beland die niet goed vast zit en scheef hangt, wat kan die jongen dan verschrikkelijk moeilijk kijken..!! maar uiteindelijk verholpen en na een poosje zat ie al weer een stuk beter, hahaha..!!

Na de olifantenrit begon het zware gedeelte van de tocht de Jungle Trek...!! wat wel leuk was met de dames uit Utrecht( beetje echte meisjes in de Jungle) die in het begin de grootste praatjes hadden, maar na een poosje werd het stiller en stiller...! dus ik heb me kostelijk vermaakt, maar moet zeggen uiteindelijk deden ze het prima....!!!
Na een hele zware klouter en klimpartij in ons kamp aangekomen waar we eerst maar eens ons meer dan verdiende biertje hebben losgetrokken, met een voldaan gevoel..!
S avonds ging de gids voor ons koken en jawel, gewoon op hout en na een uur hadden we een prima maaltijd....!! lekkere curry met rijst en groentes, daarna kampvuurtje en de gids deed zn uiterste best om ons te vermaken met zn raadseltjes van luciferhoutjes, ik geloof dat ie zelf de meeste lol heeft gehad....!!
Onze slaapplek was een lange houten hut met 12 matjes en klamboes naast elkaar, dus lekker knus geslapen met de hele groep...!

Volgende ochtend er vroeg uit ontbijten en vervolgens gingen we verder naar een waterval, was ff klimmen en klauteren maar dat was het meer dan waard want we mochten vanaf de watervall naar beneden een soort natuurlijke glijbaan, was echt supergaaf..!!

Daarna in de stromende regen raften en nog een tochtje op een bamboevlot...! al met al hebben we een fantaschtische trip gehad en we waren allemaal moe voldaan en vooral heel smerig... Hahaha..!!!
S avonds afgesloten in Chang mai met de nachtmarkt bij de tempel wat superleuk was met allemaal kleine restaurantjes om een groot plein heen, dus dat was weer een culinair hoogtepunt voor mij...!!

Zo ik stop nu ff, en de rest volgt..!
ik moet nog wel ff de zon in natuurlijk en vanavond de full moon party...! alsof ik nog niet genoeg feestjes heb gehad......!

• 04 Augustus 2012 - 11:28

Andre Van Der Steege.:

Zal ik het doorsturen naar de Stentor Willem? Mooi verhaal.

• 04 Augustus 2012 - 16:34

Jennifer:

Wat een verhaal! Gaaf hoor, en erg leuk om te lezen!!

• 04 Augustus 2012 - 19:17

Gerwin:

Nice, mooi samengevat lange! Vooral dat stukje van William hahahah. Ik ben benieuwd naar het vervolg!

En geniet van de Full Moon, je zal er nu volle bak inzitten! Nice!!

Bucket!

• 04 Augustus 2012 - 21:20

Simone:

Foi, wat een leven heb je daar! Zwaar en genieten lost elkaar in razend tempo elkaar af!
    En je bent nog maar in het begin ;)
    Ben nu al benieuwd naar je volgende verslag!

• 04 Augustus 2012 - 21:35

Ben:

Helemaal Lyrisch.... wOW Wat een avontuur en hoe goed geschreven..Top op naar je volgende avontuur, kan niet wachten!!

• 05 Augustus 2012 - 13:50

Frank:

Ha die JW

Wat een mooi verslag heb je gemaakt van wat je allemaal mee maakt. Ik kan mee er iets bij voorstellen als je in golven van 3 meter terecht komt. Hier is alles oké gaan aanstaande zaterdag op vakantie maar wel iets rustiger dan dat jij doet. Geniet er van en blijf gezond.

Frank en Nel

• 05 Augustus 2012 - 17:52

Jan En Ina:

Hey wat kun jij heerlijk schrijven, we hebben er bijna beeld bij ;-)
    Fijn dat je zo geniet van het land, de cultuur, het eten etc., pas goed op jezelf en blijf genieten.
    Groetjes Jan en Ina

• 05 Augustus 2012 - 18:03

Pa En Ma:

mooi verhaal, chang rai en chang mai zijn wij ook geweest en we zijn ook op die olifanten in de jungle geweest gaaf he ! en je vader heeft geboomd op dat vlot in de rivier .dat verhaal van die boot vinden we doodeng Let goed op jezelf en doe voorzichtig veel plezier pa en mal

• 07 Augustus 2012 - 17:31

Jan Willem Nieuwbroek:

Hey mensen bedankt voor de leuke reacties allemaal...!

Ik doe mn best om heel te blijven!
    Morgen begin ik met mn open water duikcurses van 4 dagen

groetjes jw

• 11 Augustus 2012 - 12:20

Elbert:

hey jantje,

Je vermaakt je goed lees ik! Hier gaat alles ook rustig verder.
    Zijn gister weer teruggekomen uit Cyprus, maar daar hebben we iets minder beleefd als jou,
    beetje zonnen en een paar plekken bezocht en af en toe een lekker biertje drinken!

Succes met duiken en ik zal je blijven volgen!

Gr ep

• 31 Augustus 2012 - 17:55

Atze:

Leuk verhaal JW. Klinkt goed allemaal.
    Geniet er lekker van daar!!